« Back

NEWS

5/12/2014 by Hatem Alakeel

Toby by Hatem Alakeel Launches Latest Menswear Collection and Boutique in Riyadh, KSA

Saudi based fashion designer Hatem Alakeel opens new store Toby Part3 in Riyadh and launches his S/S14 collection.

Saudi designer Hatem Alakeel continues to elevate the Toby brand. His latest offering The Business Collection S/S14 of tailor made and ready to wear thobes (Arab dress) will soon be available at his third boutique, Toby Part3 in the heart of Riyadh’s fashion district, Tahlah. Toby Part3 is followed after two successful locations in Jeddah. The store Toby Part3 is scheduled to open in the third week of June 2014.

In line with Riyadh’s elite corporate clientele, Hatem has launched his current collection of high-end thobes, Toby by Hatem Alakeel The Business Collection. ‘It's a completely different market and I’m excited to be able to cater to that. Riyadh as a specific demographic, is more business oriented so I took my time at designing a series that offers Saudi men comfort yet class and elegance. I am definitely ready to push through that market’ expresses Hatem.

Having traveled all over the world, Hatem Alakeel’s designs reflect his diverse upbringing. Born in Saudi, raised in Switzerland and educated in Boston, Hatem is now based between Jeddah and Dubai. His harmonic blend of traditional yet modern classic designs separates Mr. Alakeel from any other menswear designer in the region. “Designing for me is very personal. I strive for detail, quality and comfort. I want the Arab man to feel relaxed in my collection. I’m inspired by the individuality and sophistication and want that to reflect in the clothing I create” says Hatem.

Hailed as the Tom Ford of the Middle East, the Saudi designer’s first boutique, Toby Part1, located in Prince Sultan, Jeddah opened in 2006. This was followed by Toby Part2 in Rawdah, Jeddah. In 2008 he was invited to be part of the Dubai Fashion Week where he showcased his Toby line to the entire Middle East market. Since then, local and international celebrities and personalities have been seen wearing his iconic Thobes; Christain Louboutin, Snoop Dogg, Wonho Chung, Omar Butti and many more. The Toby line is also available at Saks Fifth Avenue in Dubai UAE and Bahrain.

As part of his online campaign for the launch of Toby by Hatem Alakeel The Business Collection S/S14, a behind the scenes feature video is available to watch on his official YouTube channel: http://www.youtube.com/TobybyHatemAlakeel.

مجموعة (توبي) للمصمّم حاتم العقيل تطلق أحدث تشكيلة للملابس الرجالية وتفتتح متجراً جديداً

في الرياض في المملكة العربية السعودية

يفتتح مصمّم الأزياء السعودي حاتم العقيل المتجر الجديد توبي PART3 في الرياض و يطلق مجموعة ربيع وصيف 2014.


الرياض و دبي - ( بيان صحفي ) - 12 مايو 2014 – لا يتوقف المصمم السعودي حاتم العقيل عن سعيه الدائم لتطوير علامة (توبي) التجارية.  وهذا ينطبق على آخر إطلاقاته "مجموعة أثواب ربيع وصيف 2014 لرجال الأعمال" التي تتضمّن أثواباً ( اللباس العربي التقليدي ) جاهزة وتفصيل حسب الطلب والتي ستكون متاحة قريبا في متجره الثالث ، (توبي PART3)  المتواجد في قلب حي الأناقة في الرياض، شارع التحلية.   ويفتتح المتجر الجديد (توبي PART3  ) بعد نجاح فرعيه في جدة.  ومن المقرّر افتتاح متجر (توبي PART3)  في الأسبوع الثالث من حزيران/ يونيو 2014.

تماشياً مع متطلبات رجال المال والأعمال في الرياض، أطلق حاتم مجموعته الحالية للأثواب الراقية (توبي لرجال الأعمال للمصمم حاتم العقيل).  وقد شرح اهتمامه بعالم الأعمال قائلاً: " إنها سوق مختلفة تماماً و انا متحمس لتلبية طلبات هذه السوق خصوصاً أنّ ديموغرافية الرياض  تتضمّن فئة كبيرة من رجال الأعمال لذلك أخذت وقتي في تصميم هذه المجموعة التي توفّر لرجال الأعمال السعوديين الراحة دون التخلي عن الأناقة والرقيّ.   أنا بالتأكيد على استعداد للمضي قدُماً في هذه السوق " .

بعد أن سافر حول العالم ، تأثر حاتم العقيل بثقافات متعدّدة وانعكس ذلك على تصاميمه؛ حيث ولد في السعودية، وترعرع في سويسرا وتلقى تعليمه في بوسطن، ويتنقّل حاتم الآن بين جدة ودبي.  إنّ موهبة حاتم العقيل الفريدة في المزج المتناسق للتصاميم الكلاسيكية التقليدية والتصاميم الحديثة تميّزه عن أي مصمم آخر للملابس الرجالية في المنطقة.  يقول حاتم: " إنّ التصميم بالنسبة إليّ شيءٌ شخصيٌّ جداً.  أعمل جاهداً على أدقّ التفاصيل ، وعلى الحفاظ على معاييرالجودة والراحة.  هدفي أن يشعر الرجل العربي بالراحة عندما يرتدي أثواباً من تصميمي.   يلهمني التفرّد و الرقيّ و أريد أن ينعكس ذلك في تصاميمي".

يُعتبر حاتم العقيل " توم فورد" الشرق الأوسط وكان قد افتتح أوّل متجر له ( توبي PART1 ) في شارع الأمير سلطان في جدة في عام 2006، وأعقب ذلك بافتتاح متجره الثاني ( توبي PART2)  في حيّ الرّوضة  في جدة.  دُعي في عام 2008  ليكون جزءاً من أسبوع الموضة في دبي وهناك قام بعرض مجموعته (توبي) ليقدّمها لسوق الشرق الأوسط بأكمله. و منذ ذلك الحين، ظهر عدد من المشاهير والشخصيات المحلية والدولية وهي ترتدي أثواب حاتم المبدعة مثل المصمم العالمي كريستيان لوبوتان، والمغني سنوب دوج، وونهوتشانغ، وعمر بطي وغيرهم الكثير. مجموعة ( توبي)  متوفرة أيضاً في محلات "ساكس فيفث أفينيو" في دبي في الإمارات العربية المتحدة والبحرين.

كجزء من الحملة الترويجية على الإنترنت لإطلاق مجموعة (توبي للمصمّم حاتم العقيل مجموعة رجال  الأعمال لربيع وصيف 2014) ،  يوجد فيديو لمشاهد خلف الكواليس متاح للمشاهدة على قناة حاتم العقيل الرسمية على اليوتيوب : http://www.youtube.com/TobybyHatemAlakeel

© Developed by CommerceLab